Friss topikok

Marketing EXPRESSZ

NEM KELL TÖBB PÉNZT FELESLEGES MARKETING ESZKÖZÖKRE KÖLTENIE! A Marketing EXPRESSZ 12 hónapos programjával végigvezetjük Önt, és a vállalkozását a marketing tervezés lépésein. A program végére már csak olyan marketing eszközök lesznek “használatban” az Ön vállalkozásában, amelyek nem viszik a pénzt, hanem bevételt eredményeznek a vásárlók és a fizető ügyfelek által. Studio-B Marketing Kft.

Linkblog

A sikeres névválasztás tizenkét parancsolata

2007.09.23. 20:59 | dkny | Szólj hozzá!

A minap az egyik kedves ismerősöm azzal állt elő, hogy a párjával és egyik ismerősükkel egy utazó színházat szeretnének létrehozni, így jól jönne egy kis marketing segítség.

Nem egy tipikus kkv, így igazi kihívás lesz ez a feladat.

Mivel az előadásokat fesztiválszervezőknek, művelődési házaknak és oktatási intézményeknek kell eladni, így nagyon fontos a névválasztás.

Íme Rick Ebel (amerikai tanácsadó) névválasztási tizenkét parancsolata:

1. Gondolkozz nagyban!

Kedves KKV tulajdonos, cégvezető, marketinges kolléga! Tessék olyan nevet választani, mintha egy világmárkát szeretne a piacra bevezetni. Mert, ugye sosem lehet tudni!

2. Kerüld a többiek másolását!

Hát igen! Ha megszeretnénk magunkat és vállalkozásunkat különböztetni a konkurenciától, akkor ne másoljunk. Legyünk kreatívak, vagy ha nem megy, akkor fizessünk érte, mármint a kreativitásért!

3. A név legyen egyszerű!

4. A név legyen megjegyezhető!

5. Ha lehet, akkor válassz az ABC sorrend szerint is kívánatos neveket!


Mert ugye nem felejtjük el azt, hogy az a-val kezdődő név a listák legelején jelenik meg. Így különösebb pozícionálás nélkül már megszereztük a listák első helyeit!

6. Figyelj a nemkívánatos értelemzésekre!

A divatos nyelvekre (angol, francia, német, spanyol és most újra az orosz is divatba jön!) is fordítsuk le a választott nevet, és derítsük ki, hogy nincs-e negatív értelmezése az adott nyelven.

7. Figyelj arra, hogy ne sértsd meg a mások által már regisztrált védjegyeket!

8. Törekedj arra, hogy a név utaljon céged profiljára, vagy a termékre!

9. Vedd figyelembe mások véleményét is!

10. Legyél rugalmas: vedd figyelembe a vevők vagy fókuszcsoportok véleményét, és ha kell, változatass: keress új neveket az elavult helyett!

11. Szerezd meg a név internetváltozatának tuljadonjogát is!

Ugye megvan: www.cégem.hu, vagy www.termékem.hu!

Egy kis segítség, hogy nem foglalt-e a név: www.domain.hu

12. Sohase becsüld alá a jó név értékét!


Sikeres névadást!

Szöllősi Gábor

A bejegyzés trackback címe:

http://kulturpress.blog.hu/api/trackback/id/tr45174599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.