Friss topikok

Marketing EXPRESSZ

NEM KELL TÖBB PÉNZT FELESLEGES MARKETING ESZKÖZÖKRE KÖLTENIE! A Marketing EXPRESSZ 12 hónapos programjával végigvezetjük Önt, és a vállalkozását a marketing tervezés lépésein. A program végére már csak olyan marketing eszközök lesznek “használatban” az Ön vállalkozásában, amelyek nem viszik a pénzt, hanem bevételt eredményeznek a vásárlók és a fizető ügyfelek által. Studio-B Marketing Kft.

Linkblog

Studio-B Marketing Kommunikációs Kft.: Marketing Expressz előfizetés

2013.03.31. 18:54 | dkny | Szólj hozzá!

Marketing EXPRESSZ tanácsadó cd + munkafüzet és 72 órás marketing ügyfélszolgálat!

NEM KELL TÖBB PÉNZT FELESLEGES MARKETING ESZKÖZÖKRE KÖLTENIE!

A Marketing EXPRESSZ 12 hónapos programjával végigvezetjük Önt, és a vállalkozását a marketing tervezés lépésein. A program végére már csak olyan marketing eszközök lesznek “használatban” az Ön vállalkozásában, amelyek nem viszik a pénzt, hanem bevételt eredményeznek a vásárlók és a fizető ügyfelek által.

Néhány marketing gyakorlati segédanyag, amelyet a Marketing EXPRESSZ cd-n talál:

- Social marketing tippek, Kognitív Disszonancia az eladásban, Ajánlat és reklámkészítő munkafüzet!
- Marketing eszközök 1000, 5000, 10.000, 100.000 és 1.000.000,-Forintból
- Kuponmarketing tippek kis-és középvállalkozások részére
- Sajtóközlemény és PR tippek
- Konkurenciafigyelés a Google segítségével

- Az e-mail marketing tippek
+ A legnagyobb hírlevél hibák összegyűjtve és e-mail minták
- Direkt marketing tippek és kampány minták
- Cause-Related Marketing

Marketing EXPRESSZ csomagok:

Start csomag: csak marketing expressz cd (a cd a munkafüzet nélkül is teljes értékű anyagokat, segédleteket tartalmaz, amellyel már el tudja kezdeni menedzselni vállalkozása marketing tevékenységét)

Start Plusz csomag: marketing cd, + munkafüzet + 72 órás ügyfélszolgálat

A Start Plusz csomag tartalma:

+ 72 órás marketing Ügyfélszolgálat INGYEN:

A legtöbb ma a piacon elérhető marketing anyag hibája, hogy bizonyos esetekben csak apróbb módosításokkal alkalmazhatóak minden vállalkozás esetében, ezért is vezettük be a 72 órás ügyfélszolgálatot. Amennyiben egy-egy eszköz, vagy leírta anyag után nekikezdenének a megvalósításnak, akkor abban Ügyfélszolgálatunk segítséget nyújt.

Az előfizetési díj megérkezését követően egy kódot küldünk Önnek, amellyel az Ügyfélkapu menüpontban tud kapcsolatba lépni velünk.

Mit kérdezhet Ön vagy a marketinggel foglalkozó munkatársa az ügyfélkapun?

- ha beérkezik Önhöz egy reklámajánlat, akkor kérhet segítséget, hogy megnézzük, hogy az adott felülettel érdemes-e foglalkozni, és ha igen, akkor milyen formában,

- véleményeztetésre folyamatosan elküldheti szóróanyagait, reklámanyagait (akár postai úton is) – amelyet véleményezünk, és tanácsokat adunk a maximális eredmény elérése érdekében,

- ha bármilyen kérdés merül fel a vállalkozása, termékei, szolgáltatásai marketing és reklám tevékenysége kapcsán, akkor több tízezer forintos tanácsadói óradíj fizetése nélkül kereshet minket korlátlan alkalommal.

Mennyibe kerülnek a Marketing EXPRESSZ csomagok?

Start csomag: Amennyiben csak a cd-t tartalmazó csomagot választja, úgy a havi előfizetési díj csak 1.950,-Ft, vagyis 12 hónapra bruttó 22.860,-Ft!

Start Plusz csomag: A marketing cd, munkafüzet és a hozzá kapcsolódó 72 órás ügyfélszolgálat előfizetési díja: 15.000,-Ft+Áfa, vagyis bruttó 19.050,-Ft/ hónap. Ez kevesebb, mint 650,-Forint naponta, sőt akár 2, vagy 4 hónapot INGYEN is igénybe vehet.

A Start Plusz csomagunk megrendelésével akár naponta 5 x is keresheti marketing, reklám ügyekben ügyfélszolgálatunkat!

Havi 19.050,-Forintért…

… kap egy cd-t, amellyel egy-egy kiemelten fontos marketing témakört járunk körül, amelyeknek egyetlen célja lesz, mégpedig az, hogy a leírtak alkalmazása plusz bevételt hozzon az Ön vállalkozásának.

… a cd mellé postázunk egy munkafüzetet is, amelyet kitöltve azonnal alkalmazni tudja a havi cd-n leírtakat (reklámszövegek, értékesítési segédanyagok, stb.)

… 72 órás marketing ügyfélszolgálatot biztosítunk az Ön részére. Már ha csak egyszer kikéri a véleményünket, és nem költ feleslegesen tíz, százezreket olyan reklámokra, amelyek egy Forintot sem hoznak , már akkor megérte Önnek megrendelni ezt a szolgáltatást.

A megrendelésért kattintson IDE!

Studio-B Marketing Kommunikációs Kft. 1063 Budapest, Szinyei Merse u. 10.

Studio-B Marketing Kft.: KKV e-mail marketing tippek

2011.10.22. 22:01 | dkny | Szólj hozzá!

Sok helyen sokfélét hallani arról, hogy milyen is legyen egy-egy reklám, vagyis a direkt mail. Amellyel talán mindenki egyetért az az, hogy fel kell keltenünk az emberek figyelmét.

Figyelem felkeltés három egyszerű eszköze:

- megdöbbentő címsor vagy tárgymező
- fokozzuk az izgalmakat egy plusz levéllel
- olyan jó dolog, hogy e-mailben el sem lehet mondani

Szöllősi Gábor cikke itt folytatódik >>> www.marketinglife.hu

5 marketing tipp Lady Gagától

2011.05.21. 20:09 | dkny | Szólj hozzá!

Lady Gaga mint szórakoztatóipari brand szinte megkérdőjelezhetetlen. Az új album, kislemezek, koncertek, interjúk és show műsor fellépések mind-mind tudatos szervezés és marketing, PR tevékenység részeként valósul meg. Ezek közül most nézzünk ötöt, amelyek egy hazai vállalkozás is megvalósíthat. Persze a maga eszközrendszerével.

5/1: A segítő szándék fontos

A folytatás itt >>> www.marketinglife.hu

2011-es Marketing Tervezési Naptár

2011.05.21. 20:06 | dkny | Szólj hozzá!

A tavalyi évhez hasonlóan a 2011-es évhez is adunk egy kis segítséget.

Komplett marketing tervet nem tudunk adni, de adunk egy olyan naptárat, amelyben heti rendszerességgel tudjuk vezetni az aktuális marketing tevékenységünket.

A folytatás itt >>> www.marketingexpressz.hu

 

Elköltöztünk....

2010.05.05. 21:09 | dkny | Szólj hozzá!

Köszönöm, hogy meglátogatta az oldalt, de most már itt vagyunk >>> www.marketinglife.hu (Itt a blog értesítőre is feliratkozhat, és akkor nem marad le semmiről!)

Ha játaszani volna kedve, akkor vegyen részt a MarketingLIFE nyereményjátékában itt >>> www.marketinglife.hu/jatek

1000 marketing tanácsadó CD ingyen

2009.08.18. 09:30 | dkny | Szólj hozzá!

A közel 3 hónapja elindult, és azóta már a 2. pályáztatási szakaszhoz ért Marketing START program egy újabb eleme indult el 2009. augusztus 17.-én. Az új program keretében 1000 vállalkozás igényelhet ingyenesen egy-egy marketing tanácsadó CD-t. A CD igényléseket a www.marketingexpressz.hu/ingyencd  oldalon kell leadni, vagy az ugyfelszolgalat@marketingexpressz.hu címre elküldeni a postázási nevet és címet.

A programmal kapcsolatban Szöllősi Gábort a program marketing és kommunikációs menedzserét kérdeztük!
 
 
A Marketing START program a 2. szakaszánál tart, több mint 100 nyertes pályázóval, és most 1000 tanácsadó CD-t osztanak szét a hazai vállalkozások között. Hogyan épül fel ez a program – és meddig bírják még energiával?
 
A program egy nyugati mintára épülő tanácsadó program, amely teljesen egyedinek mondható a hazai piacon, ahol hozzávagyunk szokva, hogy pályázatot csak nonprofit szervezet, vagy az állam ír ki. Az „erőforrást” az a csapat alkotja, amelyet olyan fiatalokból sikerült összeállítani, akik a marketing és kommunikációs szakmát igazi kihívásnak tekintik, és az életükben ez a program az első állomás. Külföldön ez úgy zajlik, hogy ezek a fiatalok 1-2 éves ilyen munka után, az ismertségüket és tapasztalatukat kihasználva kilépnek a tanácsadók piacára. Sokukból PR-os, vagy újságíró lesz.
 
Milyen módon lehet az ingyenes tanácsadó CD-hez hozzájutni, és a program mely elemeit tudják még a vállalkozók igénybe venni?
 
Az ingyenes tanácsadó cd-t a www.marketingexpressz.hu/ingyencd oldalon lehet igényelni. A pályázatoknál most a Marketing START 2009 2.0-s programnál tartunk, amelyet még 2 rész fog követni az idén. A jelenleg futó pályázatról bővebb információt (pályázati adatlapot, teljes kiírást) a marketingstart(kukac)index.hu címen lehet kérni.
 
Egy vállalkozásnak ma milyen lehetősége van arra, hogy segítséget kapjon akár a tanácsadói szektorból, akár az államtól?
 
Az állami támogatásokról, pályázatokról érdemes rendszeresen információkat gyűjteni. Ezzel kapcsolatban a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség oldalát ajánlom www.nfu.hu, mert itt egy oldalon van minden információ.
 
A tanácsadói piacon meg szinte mindent igénybe lehet venni, amire az ember nem sajnál pénzt költeni. A válság miatt sokan emeltek az áraikon, és ezt igen jól kommunikálják, csak sajnos nagyon sok olyan vállalkozás van, amely nem engedhet meg ekkora kiadást. A Marketing START programmal ezeknek a vállalkozásoknak próbálunk segíteni.
 
Mit javasolna azoknak a vállalkozásoknak, akik marketing tanácsadók segítséget szeretnének igénybe venni?
 
Ha lehet, akkor iratkozzanak fel minden marketinges oldalára (érdemes itt kezdeni: www.marketing.lap.hu) és az itt kínált szolgáltatásokból válasszanak ki egy-két olyat, amely nem egyszeri, hanem előfizetéses rendszerben működik, mert akkor biztos, hogy minden hónapban kap segítséget a vállalkozása marketingjéhez. Ezek segítségével már lehet annyi pluszt termelni, amellyel már finanszírozható egy drágább konferencia is, és ne féljünk segítséget kérni, mert az nem szégyen. Sikeres munkát kívánok minden vállalkozónak!


Kiss Zoltán

25 Marketing Hiba (ingyen e-book)

2008.04.01. 18:11 | dkny | Szólj hozzá!

A "25 Marketing Hiba, amely meggátolja az Ön cégét a fejlődésben!" című e-book és a 10 részes bevételnövelő marketing tréning innen tölthető le >>> www.marketingexpressz.hu/feliratkozas

Sikeres munkát kívánok mindenkinek!

Sikerünk az agyunkban születik meg!

2008.01.18. 18:04 | dkny | 1 komment

Fel kell építenünk magunkban a sikeres vállalkozás képét, és csak azután lehetünk igazán sikeresek!

Ki számít sikeresnek? Ismer Ön sikeres embereket?

Nézze meg az USA egyik legsikeresebb vállalkozójával készült interjút, majd fejtse meg a sikeres vállalkozók és vállalkozások titkát!

Folytatás itt: www.marketingexpressz.hu/blog

Szöllősi Gábor

Alkalmazkodni, vagy vállalkozni?

2008.01.10. 11:11 | dkny | 1 komment

Etikus dolog, pusztán azért alkalmazottakból vállalkozókat “nevelni”, hogy bizonyos embereknek a megélhetése biztosított legyen?

Az elmúlt napokban több helyről (weboldalak, hírlevelek, e-tanulmányok) is ezeket a kérdéseket hallottam vissza: Alkalmazottak legyünk, vagy vállalkozók? Mi kell ahhoz, hogy valaki jó vállalkozó legyen? Kinek lesz boldogabb az élete a vállalkozónak, vagy az alkalmazottnak?

Folytatás itt: www.marketingexpressz.hu/alkalmazkodni-vagy-vallalkozni

Szöllősi Gábor

Pakolunk és költözünk!

2008.01.09. 15:35 | dkny | Szólj hozzá!

A blog bejegyzések ezután a saját oldalunkon, a www.marketingexpressz.hu oldalon lesznek olvashatóak. A bejegyzések bevezetőjét egy ideig ezen az oldalon is lehet majd olvasni.

Plusz infó:

Akit érdekel a vállalkozások 25 marketing hibája, és egy 10 részes bevételnövelő online tréning, az itt tud felíratkozni:

www.marketingexpressz.hu/feliratkozas

Sikeres munkát kívánok 2008-ban is!

Szöllősi Gábor

Mínuszos vevőszerzés?

2008.01.07. 19:16 | dkny | 3 komment

Ön elgondolkodott már azon, hogy miért éri meg egy 1.990,-Forintos előfizetésért cserébe egy digitális fényképezőgépet adni, vagy egy negyedéves (4.000,-Ft) előfizetésért 5.900,-Forintos ajándékot adni?

Úgy látszik, hogy Magyarországon még mindig csak a multik mernek mínuszos vevőszerző kampányokat indítani.

Sajnos mi a kisvállalkozók célja: Bevételt, most és rögtön!

Pedig ha belegondolnának, hogy egy vevőt csak megszerezni kell, aztán csak jó kommunikációval folyamatosan eladni neki a termékeket.

Persze ha előfizetéses termékről van szó, akkor ez sokkal egyszerűbb, főleg ha ott van a hűségnyilatkozat. 2-3 hónap előfizetési díja általában fedezi a kezdő "csali" ajándékot, és a többi 10 vagy 20 hónap tiszta bevétel. Hát, nem megéri így gondolkodni?

De mit tehet egy kisvállalkozás?

Ugyanazokat a módszereket tudja alkalmazni, csak kisebb volumenben, mint a multinacionális cégek!

Egy multis példa, aztán jön a kisvállalati példa:

Egy irodai felszereléseket árusító multinál vásároltam decemberben, amikor fizetéskor a számla értékének a 30%-át (ezen nagyon meglepődtem) vásárlási utalvány formájában visszaadták! 30%? Meghülyültek volna? Nem! Ők úgy akcióztak, hogy bizonyos termékek árát 15-20 százalékkal megemelték az új évben, így a 30%-os kupon nem is ér annyit most, mint decemberben. De ezt ugyebár nem számolja ki minden vásárló.

Az Ön vásárlói nem lepődnének meg, ha az első vásárlásuk 10%-át kupon formájában megkapnák? DE IGEN, és nagy valószínűséggel fel is használnák azt!

Száz ember! 30 ingyen vásárolhat! 70 kitermeli a profitot! - > ez az amerikai trend!

Nyitásra odacsődítenek több száz embert, és az első 30-50 vásárló 50-100 dolláros keretig ingyen vásrolhat. Természetesen a hasznot a többi odacsődített ember termeli ki.

Persze valami hasonlóval itthon is próbálkoznak a multik, de miért csak a multik? Csak nekik lenne fontos a bevétel?

Egy kis ferenccvárosi lemezbolt csalija:

Egy ferencvárosi hanglemezbolt tulajdonosa csinálta azt, hogy vett az egyik nagykernél 200,-Forintért 2006-os maxi lemezeket! Ismert előadók lemezei voltak, csak nem a legújabbak. Tipikus outlet termékek voltak!

Minden vásárlót megajándékotott egy lemezzel, amelynek nagyon örültek az emberek, mert a maxik nagy sztárok lemezei voltak.

És, mennyibe is kerül egy maxi?

1.000 - 2.000,-Ft! Ha valaki akár csak egy maxit is vett, akkor is járt az ajándék. Persze azt nem kell tudniuk a vásárlóknak, hogy azok a lemezek eredetileg mennyibe kerültek!

Ön milyen módszerekkel szerzi új vásárlóit?

Szöllősi Gábor

3 tuti kérdés amerikából!

2008.01.03. 21:51 | dkny | Szólj hozzá!

Egy amerikai tanácsadó blog oldalán olvastam, hogy ő 3 egyszerű kérdés alapján dönti el, hogy kivel kíván együtt dolgozni!

Íme a 3 tuti kérdés amerikából:

- Mennyit kíván marketingre költeni?

- Mennyit szeretne ebből kihozni?

- És, mindezt mennyi idő alatt?

Ez a három kérdés tényleg lényegretörő, de azért azt sem árt elfelejteni, hogy a siker nagyban függ attól, hogy aki a marketinggel (vagy akár az értékeítséssel foglalkozik) mennyire ismeri az adott terméket, vagy szolgáltatást.

Ha Ön szembetalálkozik egy olyan tanácsadóval, aki csak a fenti 3 kérdést szegezi Önhöz, akkor azért csúsztasson oda neki egy mintát a termékből, vagy mutassa meg azt!

Sajnos a marketing nem működik az eladásra szánt "dolog" ismerete nélkül. Ha mégis, akkor csak egy tranzakciónk/vásárlásunk lesz, és nem folyamatos bevételünk. Pont ezért lehet sok helyen hallani, hogy az első vásárlás akár veszteséges is lehet a vállalkozások számára, mert a megélhetést a 2., 3., 4., stb. vásárlás biztosítja. -> Mindez csak akkor működik, ha jól felépített rendszerben működik a vállalkozásunk marketinje!

A mínuszos első vásárlásokról hamarosan lesz egy bejegyzés!

Szöllősi Gábor

Reklám igazságok (2.rész)!

2008.01.03. 21:23 | dkny | 3 komment

1. Ha mobiltelefonod van, az azzal együtt jár, hogy a legújabb autócsoda tulajdonosa is vagy.

2. A háziasszonyok mindig sugárzóan fiatalok.

3. A mosógépszerelők, és fogorvosok mind 30 éve ugyanazt csinálják.

4. Életed legnagyobb problémája a vízkő, mert minden csempe vízköves.

5. Minden mosógép vízköves.

6. Minden csap vízköves.

7. Minden nő attól retteg, hogy kilátszik az intimbetétje, és izzadásfoltokkal lesz teli és így már nem is tud dolgozni.

8. Minden nőnek havonta 5 napig aerobikozni, biciklizni,bungee-jumpingolni, és ejtoernyőznie kell.

9. Minden kisbaba kéket pisil.

10. Ha reggel narancslét iszol, akkor mindig sütnie kell a napnak.

11. Csak beveszek egy gyógyszert és 10 perc alatt elmúlik a fejfájásom.

12. Ha kávét iszol, tutira remek lesz a napod.

13. Ha teát iszol, elmúlik minden bánatod.

14. Ha tejet iszol, hosszútávfutóvá, vagy marhapásztorrá változol.

15. Ha margarint eszel nem is lesz koleszterinszinted.

16. Csak akkor indul jól a napod, ha mogyoróvajat eszel reggelire.

17. A mosóporod intelligens, mert okos molekulákat tartalmaz.

18. A mosógépében mindíg ronda vízköves futoszál van.

19. Az arckrémedtől 10 évet fiatalodsz, és tutira olyan leszel, mint Claudia Schiffer.

20. A tusfürdödtől újabb 10 évvel fiatalabb lesz a böröd.

21. A testápolódtól további 10 évet fiatalodsz, úgyhogy már meg se kell születned.

22. A fürdoszobád mindig legalább 20 négyzetméter, és a legújabb divat szerint van csempézve.

23. A konyhád meg legalább 30, és természetesen az is vadonatúj.

24. A nappalidról nem is beszéjünk, mert az minimum 60 nm.

25. Ha eldugul a lefolyó, mindig található otthon egy varázsló, aki kioldja a trutymot.

26. A hódok mindig kedvenc fogkrémeddel mossák a fogukat.

27. Minden bank fut utánad, mert kölcsönt akar neked adni.

28. Sörhöz csak a várárkon keresztül, fekete harcosokat legyőzve juthatsz.

29. Minden pizzafutárnak, és ablakmosó fiúnak kockás a hasa.

30. Arcvizet csakis szögletes állú szépfiúk használnak.

31. Minden férfi hegyet mászik, mountain bike-ol.

32. Valójában csak hiszed hogy te mosogatsz, igazából a mosószer önműködő...

33. A pszichológus nem küld diliházba, ha a nekünk mutatott képen a kedvenc csokiját látjuk pl. a vízhullám helyett.

34. A gazdagok a méregdrága luxusautó mellett is figyelnek arra, hogy maximum 8 másodpercet telefonáljanak, és fillérre pontosan annyicskát is fizessenek.

35. A potenciális vásárlóközönség (tkp. a NÉP) a reklámok összetétele alapján büdös, korpás hajú, magát leevő, szuvas fogú, dagadt, beteges emberek csoportja, akik szenvednek a vízköves mosógéptől.

36. Csak a reklámokban lesz fehér a zokni mosás után. (vagy az egy teljesen új zokni?)
Ahhoz, hogy megtudd, milyen is az igazi kávéaroma, minimum egy dél-amerikai, 18. századi kávéültetvényre kell utaznod, de csakis tökéletes alakkal és csini pofival felszerelve. Ja és csakis maja indiánok dolgoznak a kávé szétválogatásán, természetesen népviseletben. A márkajelzést meg mindjárt rá is festik a zsákra, aztán az áru már fogyasztható is...

37. Mit keres egy üveg fal a mosógépem elött? Ja igen arra vár hogy jöjjön a szerelő megkopogtassa és calgont reklámozzon (Deadeye).

38. Ha Coca Cola-t iszol csuuucs szuper csaj leszel...

39. Ha Chatelsz tuti, hogy a csaj akivel talit beszélsz meg a szomszédod!

40. Minden pici maci szereti simizni, szagizni a rucid!!!

Reklám igazságok (1.rész)!

2007.12.24. 15:16 | dkny | Szólj hozzá!

1. Vannak akik félmeztelenül mennek majd szavazni.

2. Ha a Nesquik kakaó elfogy,akkor a tizéves gyerek elökapja a 7110-esét, és hivja a nyuszit.

3. Ha a gyerekednek veszel egy Kinder tojást, legalább fél napig azzal lesz elfoglalva.

4. A barátnőm sose lesz olyan intelligens, mint a mosóporom.

5. Minden új sampon legalább 22,7%-kal hatékonyabb, mint az előző.

6. Ha nincs jobb ötlet: a Magyar Állatorvosi Kamara Ajánlásával.

7. Ha nincs jobb ötlet: a fogorvosok is ezt ajánlják.

8. Ha nincs jobb ötlet: klinikailag tesztelve.

9. Teljesen fölösleges normálisan táplálkozni, vagy bogyókat kell szedni vagy egy bizonyos joghurtot bekapni!

10. Minden anyuka 20-25 éves.

11. Ha teát iszol, megnyugodsz és teljesen megtisztulsz.

12. Minden 1-2 éves kisgyerek utálja a pelenkázást.

13. Az ezer Ft-os fűtőszál és egy százforintos tömítés együtt már drágább, mint 100 kiló vízlágyító.

14. Aki bőrránctalanító krémet használ, az mindig 18 éves.

15. A legjobb barátod a mobiltelefonod!

16. Minden termékhez nyaralást, autót, milliókat vagy új házat lehet nyerni!

17. Minden 14-18 éves lánynak a legfőbb problémája a ráncok!

18. Most már valentín napra is mobiltelefon a legjobb ajándék!

19. A csokoládé evés olyan élvezetet okoz, amely semmi máshoz nem fogható.

20. Minden nőnek az a legnagyobb gondja, hogy nem elég krémes a szappan, amit arcmosáshoz használ.

21. A tehén lila és lyukas.

22. A pilótáknak felszállás előtt pár percel elég ha beveszik a gyógyszert és elmúlik a fejfájásuk (kár hogy ők akkor már fel sem szállhatnak, az előírás szerint).

23. Minden autós reklám, az érintetlen természetben játszódik.

24. Minden wc pereme alatt baktériumok bujkálnak.

25. Minden kisgyerek kedvenc játszóhelye a fürdoszoba, és a konyha.

26. Minden gyerek ruháján a következő foltok találhatóak: fű, sár, fagyi, csoki, főzelék.

27. Minden autó környezetbarát.

28. Minden üzemanyag környezetbarát.

29. Minden olaj környezetbarát.

30. Akinek mobiltelefonja van, az mindig boldog.

Hamarosan következik a folytatás!

Kellemes Ünnepeket és...

2007.12.23. 17:01 | dkny | 2 komment

...15 olyan (marketing) eszköz, amely segítségével jelentős bevételszerzéssel kezdhetjük a januárt, amely igencsak holtidőszaknak számít.

1. PPC hirdetések
2. Sajtóközlemény
3. Referncia
4. Szakmai cikkek
5. A céges weboldal
6. A céges névjegy
7. A céges számla
8. A céges boríték
9. E-DM
10. Banner hirdetések
11. Társadalmi felelősségvállalás
12. SMS/SMS
13. Linkek
14. Brand
15. Kiállítás, vásár

A Marketing EXPRESSZ előfizetők januárban a fenti 15 eszközhöz gyakorlati tanácsokat és tippeket is kapnak. Az évkezdő tanulmány "Marketing START-2008" címmel jelenik meg a januári CD-n!

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új Évet Kívánok!

Szöllősi Gábor

Anyád helyét is elfoglalnád, ha...?

2007.12.14. 10:42 | dkny | 5 komment

"Anyád helyét is elfoglalnád, ha mozgássérült lenne?" - hangzik a Mozgássérültek Budapesti Egyesületének kampányszövege.

Sokan nem hittek a szemüknek, amikor meglátták ezt a szöveget, valamint a tolókocsis néni képét és azt gondolták, hogy ez biztosan csak a Magyar Kétfarkú Kutya Párt (www.mkkp.hu) újabb akciója lehet.

Pedig nem, ez egy több milliós marketing akció része, amelynek az célja, hogy felhívja az emberek figyelmét arra, hogy a mozgássérült parkolókat csak azok használják, akiknek tényleg szükségük van rá.

A szövegezés magyarázata: A CÉLCSOPORT NYELVÉN KELL MEGSZÓLÍTANI AZ EMBEREKET!

Én személy szerint sok esetben nem olyan autókat látok ezekben a parkolókban, akik ezt az anyázós stílust képviselnék, hanem akiknek az autójuk márkájából, és árából magas IQ-ra lehetne következtetni! Hamarosan kiderül, hogy hatékony-e ez a felhívás!

Szöllősi Gábor

MLM - Elemelem a pénzt....

2007.11.21. 12:44 | dkny | 11 komment

Sajnos megint rákellett jönnöm, hogy az embereket még mindig óriási erővel próbálják meg bizonyos üzletekbe beszervezni. Hát, engem is megpróbáltak (újra), de most is ellenálltam.

Újra levezették előttem, hogy a 3. hónap végén már 700.000,-Forintot fogok keresni, de már az első hónapban is több mint 150ezer jön a konyhára. És, ahogy látom ezeknek a szép számoknak még nagyon sokan bedőlnek.

Aztán mit kap az ember: nyomulj rá az ismerőseidre, lépjél be több tízezerért, vegyél meg oktató anyagokat, gyere el a szemináriumokra, konfernciákra és már menni is fog a business.

Hát, ez sajnos nem működik. És, akkor még nem beszéltünk arról, hogy bizonyos "beetető" mondatok a belépés után a feledés homályába merülnek.

Jó lenne, ha az emberek figyelnének arra, hogy mibe is szeretnék őket belevonni, és átgonolnák azt, hogy ha nincs pénz, akkor nem biztos, hogy az a legjobb ötlet, ha "kiképzik" magukat mondjuk harmincezerért! Tessék gondolkodni!

Szöllősi Gábor

4 vállalkozás tipp

2007.11.17. 13:53 | dkny | 4 komment

Előkerült egy régi jegyzetfüzetem, amelyben azok a terveim vannak leírva, amelyeket valaha megszerettem volna valósítani. Mivel nem valószínű, hogy ezekre lesz időm meg energiám, így most 4 vállalkozás tippet megosztok a blog olvasókkal.

Az itt leírt dolgok szabadon felhasználhatóak (ki lesz a gyorsabb elv alapján):

1. www.karriersiker.hu vagy www.sikereskarrier.hu (mindkét domain név még szabad)

Külföldön több olyan tanácsadó CD-t is kiadtak már, amely a karrierépítésről szól. 3-4 órás anyagok, amelyekért itthon is ellehetne kérni 5-10.000,- Forintot. Ha valaki csak 10 darabot ad el belőle egy hónapban, akkor már a minimálbér megvan! Na, és hol lehet mondjuk ezt a Cd-t a leghatékonyabban hirdetni? Sorry, de ezt csak a Marketing EXPRESSZ novemberi-decemberi számának olvasói fogják megtudni!

Tipp: a 2. CD szólhat a munkakereséséről, a 3. a külföldi munkavállalásról. Ez a CD sorozat akár évekig is szép bevételt hozhat annak, aki megcsinálja. És, ki mondta, hogy nem lehet 5., 6., 7., és 8., CD!

2. www.marketingtermekek.hu (a domain név még szabad)

Hát, hogy ezt is csak külföldön láttam! Senki sem akar egy olyan oldalt csinálni, ahol összegyűjti a magyarországon kapható marketing termékeket (én a szakkönyveket is bevonnám az üzletbe), csinál egy kis hirlevél sorozatot és a jutalálokból szépen megél!

3. www.66nap.hu vagy www.100nap.hu

Sokat gondolkodtam egy olyan programon, amelyhez nem kell más a cégek részéről, mint mondjuk 10.000 vagy 15.000,-Ft és egy 5.000,-Forintos regisztrációs díj. Minden nap kapnának egy marketing feladatot, tippet, tanácsot, amelyet meg kell csinálni. Ha mondjuk van 150 regisztrált tag, akkor 750.000,-Forintot kereshetünk. De, ha a kezdő összeget nullára tesszük, és a regisztrációt emeljük fel 15.000,-Forintra, akkor 2.250.000,-Forintot kerestünk. Itthon, ahol több ezer kkv van, nem olyan nagy feladat akár többször is 125 főt összeszedni, csak egy jó marketing stratégia kell hozzá. A Marketing EXPRESSZ olvasói kapnak ehhez a projekthez 3 bónusz tippet!

4. Külföldön vannak olyan (vándor-utazó)show műsorok, amelyekkel végigturnézzák a saját országukat. Tömény szórakozás zenével, tánccal és egyéb show elemekkel 90 - 100 percben. Különböző partneri megállapodásokkal a költségek lefaraghatóak és 3000,-Forintos jegyárral, 250 fős közönséggel számolva, akár 750.000,-Forint is kereshető hetente.

Hamarosan folytatom az egykori tervek felsorakoztatását!

Szöllősi Gábor

Cause-Related Marketing - egy jó megoldás mindenkinek

2007.11.03. 11:17 | dkny | 4 komment

Nincs olyan nap, hogy ne szerepelnének a nonprofit szervezek a médiában és itt nem a pályázati pénzek lenyúlására gondolok!

Az 1% intézményének köszönhetően egyre több hasznos civil program valósul meg, de ez véleményem szerint még mindig nagyon kevés.

Itthon is egyre több olyan programmal találkozom, amelyben a kkv-k és a nonprofit szervezetek összefognak egy cél érdekében. Ha a vállalkozások sikerességét (profit törekvését) nézzük, akkor nem mindig a jó cél vezérli az embereket a civilekkel való együttműködésben, hanem a pozitív megítélés és a jó PR kiépítése (mert ugye a PR nem csak a közönségkapcsolatról szól)!

Persze ezt a civilek is tudják, de ha az adott cég tud segíteni, mondjuk anyagilag és a tevékenysége nem nem üti a szervezet tevékenységét, akkor ez nem is akkora gond!

Sajnos sok civil program terve nem jut el a kkv-k vezetőihez, pedig egy együttműködés nagy segítség lehet a vállalkozásoknak. Vegyük alapul csak azt, hogy ha egy közhasznú szervezetet támogatunk, akkor az adóalapunk szépen csökkenhet és még segítettünk is. Persze sokan ezt is üzletszerűen alkalmazzák.

Azt javaslom, ha valakinek módja van rá, akkor évente többször működjön együtt bizonyos szervezetekkel, amely általában nem jelent többlet munkát! Például megtörténik az adományozás, elkészül egy sajtóhír/fotó és év végén megkapjuk az adóalapcsökkentő igazolást!

A novemberi Marketing EXPRESSZ-ben egy tanulmány lesz olvasható a ügymarketinről (cause-related marketing) gyakorlati példákkal!

Segítsük együtt a civilek munkáját!

Szöllősi Gábor

4 órás munkahét - hááááááááááát

2007.10.18. 10:19 | dkny | 2 komment

Nagy hévvel kaptam információkat a huszonéves amerikai milliomos Timothy (TIM) Ferris 4 órás munkahét című könyvének a megjelenéséről és nem tehettem meg, hogy nem rendelem meg. Bár máskor is voltam már ilyen felcsigázott állapotban, és amikor nkikezdetm az olvasásnak, akkor jött a ja, jó, hogy megvettem a könyvet: Még 1 porfogó! (A 100,-Forintos üzletben ez 200,-Ft, egy "tuti" könyv, meg mikor mennyi!)

Hát elkezdtem olvasni Tim könyvét...

Az eleje izgalmas volt, mert felvázolt több lehetőséget, hogy mire is fog példákat és segítséget adni! Aztán a közepére több ismerős dolgoggal is találkoztam - ez lehet, hogy csak azért van, mert marketinggel foglalkozom, így lapoztam 10-20-30 oldalt, aztán jött megint pár hasznos dolog, aztán lapozások!

Így 4-5 óra alatt kivégeztem a könyvet. 

Ami új benne az az, hogy a gyakorlati részekhez egy csomó (TÉNYLEG!!!) linket ad meg, csak kár, hogy szinte mind az amerikai piac szereplőinek ad segítséget.

De hát mit akar a kis magyar kkv piac! Nem?

Azért tapasztalatszerzésnek jó belenézni ezekbe az oldalakba, amelyek olyan profi kusza oldalak, hogy el sem lehet igazodni rajtuk. De ez most az amerikai trend! Ha valaki nézett már amerikai weboldalakat, az azt gondolhatná, hogy biztos valami amatőr csinálta azokat az oldalakat! Pedig nem, azok több ezer dollárból készültek!

Tim blogja itt érhető el, ha valakit érdekel ez a téma:

www.fourhourworkweek.com/blog

Tim oldala, hasznos tanácsokkal és iratmintákkal (egy profi angolos segítségével a világ egyik legjobb licensz szerződését is lemásolhatjuk, és marketing akcióterv mintákat is letölthetünk, ja de nem árt regisztrálni. Úgy látszik ebbe, azért mi sem vagyunk lemaradva):

www.fourhourworkweek.com

Egy pár interjú az NGM új marketingesével:

www.4hourworkweek.com/ferriss-multimedia.htm

És, itt rendelhető meg a könyv:

www.libri.hu/hu/book/penz_gazdasag_uzlet/karrierepites/4_oras_munkahet

Egy tipp a könyv megrendeléséhez: Ha a neten rendeljük meg és a bolti átvételt kérjük, és van törzsvásárlói kártyánk, akkor 2x5% kedvezményt kapunk! Ha már van kedvezmény, akkor ki kell használni!

És, ha alapban 20% kedvezményt szeretnének:

www.alexandra.hu

Hát ennyi! A könyv lehetett volna jobb is, de a köré felépített marketing rendszer nagyon jó és használható, persze, ha az ember tud angolul!

Sikeres marketinget mindenkinek!

Szöllősi Gábor

Kell-e tanácsadó? Ha igen, akkor mire?

2007.10.09. 09:58 | dkny | 15 komment

Az elmúlt napokban felfedezőútra indultam a marketing szakmában, mert kíváncsi voltam arra, hogy hol is tart ténylegesen most a szakma itthon és külföldön! A legizgalmasabb felfedezés talán az volt, hogy láttam azt, hogy mi vár a mi kis magyar piacunkra.

Kezdetnek megnéztem több külföldi (brit és francia) marketinges oldalt és hát jött a nem meglepő felfedezés: mindenki tanácsadó programokat árul. A személyes konzultációk, meg olyan drágák, hogy azt csak nagyon kevesen tudják megfizetni. Lassan itthon is ez lesz a trend!

Íme néhány "előzetes" abból, amire itthon is számítanunk kell a marketing szakmában:

- reality show (az emberek szeme előtt építenek fel vállalkozásokat, sőt van olyan projekt, amelybe kerestek 50 olyan embert, aki vállalkozni szeretne és 5 profi marketinges 2 év alatt milliós vállalkozást épít fel nekik. A lényeg: a siker után a bevételből 5%-ot folyamatosan fizetniük kell a tanácsadóknak, addig, amíg a vállalkozás működik! : ))

- kérdezz-felelek ingyen! INGYEN Tanácsadás! Egy fórumon (ami nem zárt) feltehetsz a tanácsadónak bármilyen kérdést és 24 órán belül megy a válasz a fórumra és a privát e-mail címedre. Áh, inkább most mégsem adom meg ennek az oldalnak a címét! ÉS tudod, hogy miért nem. Azért mert volt már egy hasonló külföldi segítséget feltáró blog bejegyzés egy másik oldalon, aztán mindenki (több száz inyenkórász - BOCSI!) elkezdte alap angoltudással bombázni az oldal készítőjét. Ez még nem is lett volna baj, csak a tanácsok, tippek itthon nem működtek. Hát igen, az oldal angol volt és egy amerikai emberke csinálta. Úgyhogy: Sorry!

- pdf csúcs: Keress rá a marketing szóra a francia oldalak között. Olyan marketing tanulmányokat kapsz ingyen (na, jó a regisztrációért cserébe), amelyeket itthon több ezer forintért árulnak.

- Show műsorok: televíziós és rádiós show műsorokat építenek a tanácsadára. Több tanácsadónak (marketingesnek) saját műsora van és az élőben betelefonálóknak INGYEN ad tanácsokat. Nesze neked marketing: Adunk Ingyen vagy nem????

Itthon is látom ezeket az újításokat, csak nagyon lassan érnek be! Amiben viszont nagyon jók vagyunk, azok a könyvek! Az elmúlt 2-3 hónapban több olyan könyv is megjelent, amely nagyban segítheti a cégvezetők munkáját és a vállalkozások sikerét. Úgyhogy irány az

www.alexandra.hu

vagy a

www.libri.hu

Sikeres marketinget!

Szöllősi Gábor

A sikeres névválasztás tizenkét parancsolata

2007.09.23. 20:59 | dkny | Szólj hozzá!

A minap az egyik kedves ismerősöm azzal állt elő, hogy a párjával és egyik ismerősükkel egy utazó színházat szeretnének létrehozni, így jól jönne egy kis marketing segítség.

Nem egy tipikus kkv, így igazi kihívás lesz ez a feladat.

Mivel az előadásokat fesztiválszervezőknek, művelődési házaknak és oktatási intézményeknek kell eladni, így nagyon fontos a névválasztás.

Íme Rick Ebel (amerikai tanácsadó) névválasztási tizenkét parancsolata:

1. Gondolkozz nagyban!

Kedves KKV tulajdonos, cégvezető, marketinges kolléga! Tessék olyan nevet választani, mintha egy világmárkát szeretne a piacra bevezetni. Mert, ugye sosem lehet tudni!

2. Kerüld a többiek másolását!

Hát igen! Ha megszeretnénk magunkat és vállalkozásunkat különböztetni a konkurenciától, akkor ne másoljunk. Legyünk kreatívak, vagy ha nem megy, akkor fizessünk érte, mármint a kreativitásért!

3. A név legyen egyszerű!

4. A név legyen megjegyezhető!

5. Ha lehet, akkor válassz az ABC sorrend szerint is kívánatos neveket!


Mert ugye nem felejtjük el azt, hogy az a-val kezdődő név a listák legelején jelenik meg. Így különösebb pozícionálás nélkül már megszereztük a listák első helyeit!

6. Figyelj a nemkívánatos értelemzésekre!

A divatos nyelvekre (angol, francia, német, spanyol és most újra az orosz is divatba jön!) is fordítsuk le a választott nevet, és derítsük ki, hogy nincs-e negatív értelmezése az adott nyelven.

7. Figyelj arra, hogy ne sértsd meg a mások által már regisztrált védjegyeket!

8. Törekedj arra, hogy a név utaljon céged profiljára, vagy a termékre!

9. Vedd figyelembe mások véleményét is!

10. Legyél rugalmas: vedd figyelembe a vevők vagy fókuszcsoportok véleményét, és ha kell, változatass: keress új neveket az elavult helyett!

11. Szerezd meg a név internetváltozatának tuljadonjogát is!

Ugye megvan: www.cégem.hu, vagy www.termékem.hu!

Egy kis segítség, hogy nem foglalt-e a név: www.domain.hu

12. Sohase becsüld alá a jó név értékét!


Sikeres névadást!

Szöllősi Gábor

Vírusmarketing, vagy sem?

2007.09.21. 18:19 | dkny | 1 komment

A napokban kaptam egy e-mailt, amely a Danone termékek bojkottjára buzdítja a fogyasztókat. Ezzel nem is lenne probléma, hiszen láttunk már ilyet, viszont ma egy marketinges kollégával beszélgetve megtudtam, hogy a Danone fejleszteni akar és "modernizálni" készül néhány terméket. Na ezek után döntsük el, hogy vírusmarketing-e, az alábbi hír, vagy sem:

Leállt hazánkban a Pilóta-keksz gyártás. Ezek az  utolsó Albert és Pilóta-kekszek, továbbá vaníliás karikák, amelyek a győri üzem gyártósorain készülnek. Szombaton a délutános mű szak távozásával
Győrben megsz űnik a patinás, kontinens szerte jól ismert termékek előállítása. Közel száz dolgozó kénytelen új munkát keresni.

Csak az a 40 ember marad, aki a Negro-gyártósoron dolgozik majd, de azt nem tudni, meddig. A csoportos leépítés miatt kitelepült a helyszínre a munkaügyi központ, amely a többségében 50 év körüli dolgozóknak próbál most segíteni az állásszerzésben.

A Danone nevű multi a közeljövőben be akarja zárni a Győri Keksz gyárat, így egy sor jól menő magyar terméktől szabadítaná meg a piacot. Ez persze nem az els őeset: a francia gyártó azért vette meg a Győrit, hogy mielőbb kivonja a forgalomból, hogy tönkretegye, mert a miénk.

Ezt 2001-ben a daNOne elnevezés ű civil bojkott akadályozta meg, egyszerűen azzal, hogy nem vettünk danone terméket valamivel több, mint két hónapig. Nem állt mögötte semmilyen párt, semmilyen nagybefolyású szervezet, ezt mi csináltuk, közönséges emberek, akiknek volt egy csöpp eszük.

Akkor sikerrel jártunk. Nem szervezett minket senki, mi szerveztük egymást.

Tisztelettel megkérek mindenkit, hogy NE VEGYEN DANONE TERMÉKET!

Ha valaki azt hinné, ez őt nem érinti, az egyszercsak végignézheti, hogyan teszik majd tönkre a Sopronit, a Szofit, a Bocicsokit, a Tokaji aszút, és még sorolhatnám. Mert ha a multik rájönnek, hogy itt mindent szabad, felvásárolják a teljes hazai piacot, és tönkretesznek mindent.

A Danone joghurtokból, ásványvízb ől meg tejtermékekb ől él, amit mi veszünk meg, semmi másból. Ha nem tudja őket eladni, belepusztul.

Barátaim! Sokan vagyunk, csak tőlünk függ, hogy engedjük-e, hogy ezt tegyék.

Müller Gyula
Sláger Rádió Zrt.
1011 Budapest, F ő u. 14-18.
Tel.: 06-1-888-3030
Fax.: 06-1-888-309

Hát, eddig tartott az e-mail!

Mini sajtós lecke...

2007.09.14. 14:50 | dkny | Szólj hozzá!

A napokban lett elegem a munkájukhoz nem értő sajtós munkatársakból. Több portál kapcsán is naponta 15-20 sajtóanyagot kapok, amelyet fel kellene használnom a munkám során. De sajnos nem tudok, sőt a minőség miatt van amikor nem is akarok.

A portálok szerkesztőjeként (és a többi szerkesztő is ezt csinálja) azokat az információkat helyezem előtérbe, amelyek a véleményem szerint fontosak az olvasóim számára. És itt jön képbe a sajtósok feladata. Ha azt szeretnék, hogy az ő anyaguk is hír legyen, akkor olyan közleményt, hírt küldjenek ki, amely használható is.

Nagyon szeretem, amikor prograajánlókat például excel táblázatban kapom, vagy olyan dokumentumban, amelyet nem tudok megnyitni! Mivel az időm jelentős részét azért marketinggel töltöm, így nincs időm (és energiám) arra, hogy órákat foglalkozzak azzal, hogy egy rossz sajtóanyagból szöveges anyagot csináljak.

A profi sajtósok tudják, hogy olyan szöveges anyagot kell küldeni, amelyből a szerkesztő kitudja vágni a fontos részt, és így 2-3 kattintással megtudja jelentetni az anyagot, még akkor is ha az mondjuk számára nem tűnt olyan fontosnak.

ÉS, hogy akkor miért jelenteti/jelentetem meg?

Azért mert így több anyag kerül az oldalra (a keresők szeretik az új infókat) és mert 20 másodperc alatt frissült a portál!

A közös cél megkívánná, hogy a sajtósok segítség a sajó munkáját. Remélem 1-2 ember változtatni fog a rossz szokásain, és használható anyagokat fog küldeni.

Még egy dolog: A jó anyag, több helyen is jelenik meg (ez tapasztalat)!

Szöllősi Gábor

Van rajt-cél győzelem?

2007.09.05. 09:27 | dkny | 2 komment

Az elmúlt napokban több szakmai protálon is könyveket kezdtek el ajánlani, így én is beszereztem belőlük a legújabbakat. Bár nem értem ennek a logikáját, mert azért a könyv lehet egy tanácsadó, egy marketinges konkurenciája. Nem? Sokkal olcsóbb is, csak nem elég egyet elolvasni.

Amelyeket sikerült elolvasnom abban nem meglepő módon nagy általáosságokat találtam leírva. Nekem kifejezetten tetszik, amikor egy amerikai vagyány marketinges, tanácsadó, vagy üzletkötő által használt "jó mondatot" ajánlják nekünk, mint a siker kulcsa. Itt a punnyadt, és depressziós Magyarországon, ahol a legtöbben úgy gondolják, hogy a marketing egyenlő a reklámmal.

De, szerencsére már van pár olyan szakmai könyv, amelyet magyar szerzők írtak. Ezek annyiban jobbak, mint az amerikai társaik, hogy legalább a mi kis piacunkról szólnak.

Ami még kifejezetten tetszett ezekben a könyvekben (a marketingről szólókban), hogy azt írják (több formában), hogy aki elsőnek indul, az lesz a legsikeresebb.

Ez tényleg így van?

Több itthoni újító cég esetében pont azt tapasztaltam, hogy kitaláltak valamit és egy másik cég, akinek kicsit több pénze volt, jobb marketingje, az gyorsan elhúzott mellette az ő általa kitalált dologgal. Persze ez nem minden esetben így van, de egy jó ötletre, koncepcióra gyorsan lecsap általában a konkurencia.

Sokan ezt nem tartják korrektnek, de sajnos egy piacból, a kicsi magyar piacból szertne mindenki megélni, így ezekre készüljünk fel. Persze az már nem annyira korrekt, amikor a teljes rendszert lemásolják. Másolja le a termékemet, szolgáltatásomat, de akkor még van esélyem arra, hogy jó marketingstratégiával megnyerem a versenyt. De, hallottam és láttam arra is példát, amikor a teljes rendszert lemásolták. Így hiába talált ki a cégvezető, vagy a marketinges valami jó dolgot, néhány óra, nap múlva ugyanaz jött szembe vele a konkurensétől. Na, ez nem korrekt!

És, ez korrektség, vagy inkorrektség ugyanúgy érvényes a multikra, mint a kis- és középvállalatokra.

Ja, leírják a könyvek, hogy az elsők lesznek a legsikeresebbek, azután pár oldallal később, meg a duális piacról mesélnek. Szóval most egy győztes lehet, vagy kettő? Esetleg több?

Szöllősi Gábor