Friss topikok

Marketing EXPRESSZ

NEM KELL TÖBB PÉNZT FELESLEGES MARKETING ESZKÖZÖKRE KÖLTENIE! A Marketing EXPRESSZ 12 hónapos programjával végigvezetjük Önt, és a vállalkozását a marketing tervezés lépésein. A program végére már csak olyan marketing eszközök lesznek “használatban” az Ön vállalkozásában, amelyek nem viszik a pénzt, hanem bevételt eredményeznek a vásárlók és a fizető ügyfelek által. Studio-B Marketing Kft.

Linkblog

Ki tud többet és jobban? AntiKONKURENS stratégia

2007.08.18. 22:49 | dkny | 1 komment

Néhány napja egy szegedi vállalkozó azzal keresett meg, hogy szeretne egy vállalkozást indítani, amely az informatikával kapcsolatos. Minden elő van készítve és van 100.000,-Forintja, amelyet marketingre szeretne költeni.

10 perc beszélgetés után kiderült, hogy sajnos nincs olyan dolog, szolgáltatás a kínálatában, amely segítségével megtudná "hódítani" a piacot és így a 100.000,-Forint bizony kevésnek bizonyult. Sajnos sok kkv pénzzel próbálja a piacát megszerezni, pedig ezt így nem lehet, csak jó termékkel, jó szolgáltatással és jó stratégiával.

(Egy kis reklám: A szeptemberi Marketing EXPRESSZ-ben ennek az informatikai vállalkozásnak a marketingstratégiáját és annak felépítését mutatjuk be. Az indulás marketing költsége pedig nem 100.000,-Ft, hanem csak 40.000,-Forint! - Ha érdekli Önt egy új vállalkozás marketingstratégiája (a szerződésünknek köszönhetően ez nem minősül majd üzleti titoknak), akkor rendelje meg a Marketing EXPRESSZ marketing tanácsadó CD-t itt: www.marketingexpressz.shp.hu És, ha nem tetszik, akkor küldje vissza és mi visszafizetjük az árát!)

Az egyik blog hozzászólásom (egy másik szakmai oldalon) pont ehhez a témához passzol.

Röviden a lényeg:

...Akármilyen terméket, infóterméket, előfizetést, szolgáltatást, stb, találunk ki, annak a "csalijába" azt tegyük bele, hogy bizonyos problémákat (mert ha nem oldunk meg vele valamilyen problémát, akkor baj van) hogyan lehet orvosolni, megoldani! Ha kell tegyünk bele annyi dolgot, amennyit csak tudunk, de mindezt azzal a tudattal, hogy azt a mércét, csak mi tudjuk elérni! Persze ez a csali, itt még eldöntheti a vevő, hogy mást választ, de így nem fog olyat találni, aki minden problémáját, amelyet mi felsoroltunk - és ügyesen felvetettünk megtudna oldalni! Így nem tud mást választani, csak minket! Ha ezt a rendszert valaki egyszer kiépíti, akkor magasan túlpozicionálta magát a konkurenciával szemben! És ez így már bőven a siker felé vezető út!...

Hát, ennyi! Ez a siker titka! Természetesen reklámozni kell, de ha rajt-cél győzelmet szeretnénk, akkor tegyük olyanná a kínálatunkat, amellyel egyik konkurensünk sem rendelkezik!

És ezzel azokat a vevőket is megszerezzük, akik szabadulni szeretnének az adott problémáktól! Legyen olyan a kínálatunk, hogy a vevő ne tudjon mást választani!

Nagyon fontos:
Ez csak akkor fog működni, ha tényleg szinvonalas szolgáltatást nyújtunk, mert ha nem, akkor hamarabb csődbe mehetünk, mint ha a konkurensek vitték volna el a kenyerünket! A piacon, a vevők között nagyon gyorsan terjednek az információk.

Sok sikert!

Szöllősi Gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpress.blog.hu/api/trackback/id/tr49143418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Erdélyi Norbert · http://www.webdesignesmarketing.hu 2007.08.19. 08:20:48

Kedves Gábor,
Egyik ügyfelem mondja, amikor a pozicionálásról beszélgetünk "Ha nem szólók mindenkihez, akkor bezárhatom a boltot"

Naná, ez magaslabda egy marketingesnek, de figyelem, költői kérdés következik, rövid felvezetővel:

A legjobb marketing stratégiák tkp. józan ésszel megfejthetők. Ne akarj mindenkinek eladni, csak válassz egy olyan szegmenst ahol óriási az igény a termékedre: eredmény: lesz sok-sok bevételed. Világos, mint a nap.

De mikor ment el a cégeknek a józan esze (a fenti értelemben), hogy ha értékesíteni szeretnek, akkor mindenféle hivataloskodásra, okoskodásra, meg komoly dolgok mondására, céginfók közlésére stb gondolnak? Rejtély.

Volt nálam egy könyv régi reklámokkal: nagyon tanulságos: a háború előtti reklámok 1900-as évektől 1945 teljesen jók, meglepően jók de az 50-es évektől már jönnek ezek a máig tartó ostoba formulák: "Vegye igénybe szolgáltatásainkat", "Minőség és megbízhatóság egy helyen" brrr...