Friss topikok

Marketing EXPRESSZ

NEM KELL TÖBB PÉNZT FELESLEGES MARKETING ESZKÖZÖKRE KÖLTENIE! A Marketing EXPRESSZ 12 hónapos programjával végigvezetjük Önt, és a vállalkozását a marketing tervezés lépésein. A program végére már csak olyan marketing eszközök lesznek “használatban” az Ön vállalkozásában, amelyek nem viszik a pénzt, hanem bevételt eredményeznek a vásárlók és a fizető ügyfelek által. Studio-B Marketing Kft.

Linkblog

Apadó információ források és punnyadt cégek

2007.08.24. 21:17 | dkny | 6 komment

Az elmúlt napokat azzal töltöttem, hogy közel 50 marketinggel, értékesítéssel, és "biznisszel" foglalkozó oldalt megnéztem. Ahol lehetett feliratkoztam a hírlevélre, sőt amit lehetett ingyenes tanulmányt, ebook-ot (vagyis csalit) azt el is kértem.

Sajnos a legtöbb ugyanarról szólt, csak másként volt fogalmazva, sőt valaki csak átírt pár mondatot és odaírta a nevét.

Ezen oldalak 90%-án azt tanácsolják nekünk, hogy legyen csalink és azután a folyamatos információáradat majd kitermeli nekünk a potenciális vevőket.

Igen, de lassan eljutottunk oda, hogy már mindenki ezt a "trendet" alkalmazza. Az, hogy jól vagy rosszúl az most mindegy! Jelen állapotban azt látom, hogy csali, aztán e-mail áradat (bújtatott reklámokkal) és várjuk a bevételt.

Vannak, akik másként csinálják...

De, a profik most azt csinálják, csali sorozat (NO REKLÁM) és amikor már mindenki hozzászokott és éhesen várja a következő adagot, akkor jön a bejelentés: BEZÁR A Bolt, DE ha fizetsz, akkor...

vagy

Hetek, vagy hónapok alatt egy "varázs" világot felépítenek az emberekben, aztán közölik velük, hogy ha érdekli a dolog tényleges megvalósítása, akkor fizessen. És fizetnek, mert egy jobb és sikeresebb élet sokakat motivál. Önt is! És engem is! Ugye?

Az elmúlt 1 hónapban 4 tanácsadó csinálta ezt! És, ha valósak az adataik, akkor a regisztrált tagokból szépen megfognak élni! EGY IDEIG! De, ha kevés lesz nekik az a pénz, akkor majd jönnek egy újabb projekttel...

Szerencsére Magyarország elég kicsi ahhoz, hogy valaki kitaláljon egy dolgot és abból élete végéig megéljen. Úgy gondolom, hogy akik tényleg szakembernek, tanácsadónak, marketingesnek mondják magukat, azokat nem pánikolnak be a konkurenciától és az új trónkövetelőktől. Én speciál kifejezetten örülök, ha egy új projekttel találkozom. Virágozzék minden virág, de a locsólóvizet ki kell érdemelni.

Amikor ebben az iparágban mindenki info, vagy előfizetéses : )) - <én is> terméket akar eladni, egyre nagyobb lesz a kínálat. Úgy érezhetjük magunkat, mintha a piacon lennénk! És nyugaton már tényleg van marketing piac, vagyis marketing shop. Egy webáruházban összegyűjtötték az ottani összes marketing terméket/szolgáltatást és azokat árulják. Minden egy helyen! Sőt akciók is vannak! Érdekes lenne, ha valaki... (bocs, ezt inkább mégse, mert valaki biztos, hogy megsértődne). De azért igazán csinálhatna valaki egy ilyet itthon is, mert szerintem jó ötlet.

Sok gagyi terméket/szolgáltatást is találtam az 50 weboldal nézegetése közben és arra gondoltam, ha ezek az emberek csak egy kicsit is okosabban lennének, akkor nem kellene ezt az ipart másodállásban végezniük. Mert, azt nem hiszem, hogy ez lett volna a céljuk, amikor elindultak ezen az úton.

Persze mindennek a fejünkben kell megszületnie, amelyhez jó segítség lehet az a sok ingyenes információ, amelyet megszerezhetünk. És, igen is töltsünk le minden ilyen anyagot és nyomtassuk ki - így nem rontjuk a szemünket, ha átolvassuk. Én azt szoktam csinálni, hogy kinyomtatom és egy szövegkiemelővel és ceruzával kielemzem a dolgot. Sőt bizonyos blogok bejegyzéseit is havi szintem lefűzöm. Így tud épülni az embernek a tudástára.

Visszatérve...

A legfontosabb, hogy mi döntünk! Nem a politika, nem a piac, nem a vevők, nem a család, hanem MI! Minden csak elhatározás és akarat kérdése.

Ezeken az oldalakon azt látom, hogy a legtöbb esetben nincs cél. Csak csinálják, minden nap egy kicsit és egy kicsit sikerül is profitálni belőlük. Jött egy "áramütés" és csatlakoztak valamihez, vagy láttak egy példát és hasonlót csinálnak, csak átgondolt stratégia nélkül.

Ha mondjuk 250.000,-Forint kellene egy plaza tévére, akkor mit csinál a mai ember?

Ha havonta félre teszek 25.000,-Forintot, akkor...

Na, ez a baj! És ezeknek az oldalaknak a tulajdonosai is így gondolkodnak, pedig ha azon gondolkodnának, hogy hány 15.000,-Forntos terméket kell pluszban eladni, hogy meglegyen ez a pénz.

Ehhez már csak kreativitás kell és akár 1 hónap alatt megvan a tv ára.

Egy győri tanácsadó elmondta a saját szemináriumán, hogy Ő azért tartja meg azt az 1 napos "agytuningot", mert elhatározta, hogy Dubaiba megy az idén nyaralni. A szeminárium résztvevői 100%-ban elégedettek voltak és senkit sem érdekelt, hogy az előadó mire költi a résztvételi díjat.

Összegzésül azt javaslom, hogy nézzünk előre (sőt jó előre)! És gondoljuk át, hogy mit miért is szeretnénk csinálni. Ha a dolgokon az látszik, hogy egy szenvedés az egész, akkor az az érzés átjön a vevőnek is.

Ha megvan a cél, akkor legyenek kisebb célok (1-2 hónapos akciócélok) és dolgozzunk azokért. Tudja, mennyit kell pluszban eladni, hogy...

Szöllősi Gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpress.blog.hu/api/trackback/id/tr69148243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Erdélyi Norbert · http://www.webdesignesmarketing.hu/blog 2007.08.24. 22:51:56


Ha valahol megjelenik valami új dolog (értékesítési weboldal, infótermékkel, hirlevél sorozattal) akkor annak előbb utóbb meglesz a gagyi vagy koppintott verziója. Külön weboldalt érdemelnének az "értékesítéséi weboldal - paródiák"

Ezek mögött ha nincs valós tartalom és valódi érték, akkor úgyis hamar végük lesz.

Kiváncsi lennék azért az 50 website-ra.

dkny · http://www.marketinglife.hu 2007.08.24. 23:45:28

Azért az 50 között voltak nagyon jók is. De a jókról általában nem beszélünk, hanem megpróbáljuk megfejteni a sikerük titkát - jobb esetben
: ))

A lap.hu, a linkek.hu, lapozz.hu marketing, értékestő és hasonló oldalain sokkal több "értékseítési weboldalt" lehet találni.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2007.08.25. 15:58:59

Lehet, hogy én is megnéztem pont azt az 50 oldalt...:)) Ezekkel igazából egy nagy baj van: MINDENKINEK infoterméket javasolnak, mint az egyetlen és üdvözítő megoldást. De aki látott már közelről magyar kisvállalkozót, az tudja, hogy 3000 karaktert nem képes összeszenvedni a saját weboldalára, hát még egy infoterméket...
A másik, ha már tanácsadásnál tartunk: érdemes keresgélni a neten egy felmérést (nem vagyok benne biztos, hogy fent van-e). Arról készült egy EU GVOP tanácsadási program kapcsán, hogy a kisvállalkozók kit kérdeznek meg, ha az üzletvitellel problémáik vannak. Könyvelési problémával a könyvelőt, jogi problémával az ügyvédet, üzletfejlesztési problémával a családtagokat. Tehát a tanácsadó számukra inkább legyen olyan, aki messziről okosakat mond, aztán majd otthon "házi buherában" megoldjuk... Ha meg nem, akkor keresünk majd egy másik tanácsadót, hátha vissza tudja stratégiázni a céget a lejtőről...:)))

Korábbi blogbejegyzésben olvastam a mittoménhányhét.hu-ról.:)) Én is feliratkoztam, végigolvastam. Nagyon tetszett az onlinevallalkozas.hu logója. Amíg nem vettem egy Nestlé Aquarelt, és fel nem fedeztem a hasonlóságot...:)))

Üdv!

(marketingizek.blog.hu)

Erdélyi Norbert · http://www.webdesignesmarketing.hu/blog 2007.08.25. 23:21:21

"3000 karaktert nem képes összeszenvedni a saját weboldalára" hacsak nem érti meg, hogy ez az egyetlen módja, hogy sikeres legyen a weboldala, s hacsak nem mutatják meg neki, hogyan kell.

Bár még egyetlen kkv sem láttam közelről (100 ügyfélből egyel ha személyesen is találkoztam) de meglepően jó csalit, vagy infóterméket tudnak írni olyanok is akik azelőtt 3000 karaktert nem voltak képesek összeszenvedni a saját weboldalukra.

(Kétszer is idéztem, direkt, mert amúgy igaz)

Mária 2007.08.27. 11:47:38

Van egy olyan bizarr érzésem, hogy ezeknek a weboldalaknak a tulajdonosai egymásból próbálnak ügyfelet faragni.

Feliratkoznak egymás hírleveleire, rendelgetnek egymástól, hátha le lehet nyúlni pár jó ötletet.

Abban is kételkedem, hogy a "profiknak" annyira jól megy. Végül is a marketing nem a termékek, hanem az érzetek csatája. Tehát nem az számít, hogy ki vagy, mi vagy, hanem az, hogy milyen mítoszt tudsz magad köré építeni.

"" Az elmúlt 1 hónapban 4 tanácsadó csinálta ezt! És, ha valósak az adataik, akkor a regisztrált tagokból szépen megfognak élni!...""

És ha az adatok NEM valósak? Ha csak arra valók, hogy elkábítsák azt a pártucat embert, akik még hisznek a mesében és akiknek el lehet adni bármit, mert az alaptermészetük olyan, hogy úgyis meg fogják magyarázni saját maguknak, hogy miért jártak jól azzal a vásárlással. Akkor is meg fogják magyarázni, ha a lelkük mélyén tudják, hogy rosszul jártak.

}:-)

dkny · http://www.marketinglife.hu 2007.08.27. 21:07:12

Kedves Mária! Teljesen egyetértek veled és a napokban kezdtem pont azok elgondolkodni, hogy a "nagynak látszók" tényleg annyira nagyok, vagy csak ez a jó marketinggel felépített látszat.

Mert, most már ebben sem vagyok biztos. Én személy szerint begyűjtök minden infót, sok fizetős dolgon is részt vettem, de azért az értékesítés, az értékesítés marad. Lehet csicsázni, színesíteni a dolgokat, de ha meg akarunk élni, akkor még mindig fel kell emelni a telefont, vagy más módon el kell valamit adni. Persze a csalik nagy segítséget jelentenek, de ez nem mindig elég. Nem?

Perzse, ha valakinek van egy nagyon profi marketing rendszere, akkor azzal nem lehetetlenség kitermelni a vevőket!

Szöllősi Gábor