Friss topikok

Marketing EXPRESSZ

NEM KELL TÖBB PÉNZT FELESLEGES MARKETING ESZKÖZÖKRE KÖLTENIE! A Marketing EXPRESSZ 12 hónapos programjával végigvezetjük Önt, és a vállalkozását a marketing tervezés lépésein. A program végére már csak olyan marketing eszközök lesznek “használatban” az Ön vállalkozásában, amelyek nem viszik a pénzt, hanem bevételt eredményeznek a vásárlók és a fizető ügyfelek által. Studio-B Marketing Kft.

Linkblog

Van rajt-cél győzelem?

2007.09.05. 09:27 | dkny | 2 komment

Az elmúlt napokban több szakmai protálon is könyveket kezdtek el ajánlani, így én is beszereztem belőlük a legújabbakat. Bár nem értem ennek a logikáját, mert azért a könyv lehet egy tanácsadó, egy marketinges konkurenciája. Nem? Sokkal olcsóbb is, csak nem elég egyet elolvasni.

Amelyeket sikerült elolvasnom abban nem meglepő módon nagy általáosságokat találtam leírva. Nekem kifejezetten tetszik, amikor egy amerikai vagyány marketinges, tanácsadó, vagy üzletkötő által használt "jó mondatot" ajánlják nekünk, mint a siker kulcsa. Itt a punnyadt, és depressziós Magyarországon, ahol a legtöbben úgy gondolják, hogy a marketing egyenlő a reklámmal.

De, szerencsére már van pár olyan szakmai könyv, amelyet magyar szerzők írtak. Ezek annyiban jobbak, mint az amerikai társaik, hogy legalább a mi kis piacunkról szólnak.

Ami még kifejezetten tetszett ezekben a könyvekben (a marketingről szólókban), hogy azt írják (több formában), hogy aki elsőnek indul, az lesz a legsikeresebb.

Ez tényleg így van?

Több itthoni újító cég esetében pont azt tapasztaltam, hogy kitaláltak valamit és egy másik cég, akinek kicsit több pénze volt, jobb marketingje, az gyorsan elhúzott mellette az ő általa kitalált dologgal. Persze ez nem minden esetben így van, de egy jó ötletre, koncepcióra gyorsan lecsap általában a konkurencia.

Sokan ezt nem tartják korrektnek, de sajnos egy piacból, a kicsi magyar piacból szertne mindenki megélni, így ezekre készüljünk fel. Persze az már nem annyira korrekt, amikor a teljes rendszert lemásolják. Másolja le a termékemet, szolgáltatásomat, de akkor még van esélyem arra, hogy jó marketingstratégiával megnyerem a versenyt. De, hallottam és láttam arra is példát, amikor a teljes rendszert lemásolták. Így hiába talált ki a cégvezető, vagy a marketinges valami jó dolgot, néhány óra, nap múlva ugyanaz jött szembe vele a konkurensétől. Na, ez nem korrekt!

És, ez korrektség, vagy inkorrektség ugyanúgy érvényes a multikra, mint a kis- és középvállalatokra.

Ja, leírják a könyvek, hogy az elsők lesznek a legsikeresebbek, azután pár oldallal később, meg a duális piacról mesélnek. Szóval most egy győztes lehet, vagy kettő? Esetleg több?

Szöllősi Gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpress.blog.hu/api/trackback/id/tr62157764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária 2007.09.05. 13:56:48

Tanácsadóból sem elég csak eggyel konzultálni :D

Már csak azért sem, mert nincs közöttük olyan, aki a marketing minden területén egyformán okos tanácsokat tud adni. Ugyanúgy, ahogy pl doki sincs, aki egyformán jól ért a szívsebészethez, a mozgásszervi panaszokhoz meg a proktológiához is...

A könyveket pedig azért kell olvasni, hogy amikor beszélsz egy tanácsadóval, akkor tudd, hogy valóban a saját szakterületének a hozzáértő szakembere, vagy csupán annyiból áll a tudása, amit néhány könyvből összeolvasott.

Illetve, ha Te vagy a tanácsadó, akkor ne kerülhess olyan helyzetbe, hogy az ügyfél idézi a szakirodalmat, amit nem olvastál, Te pedig közben azon agyalsz, hogy hogyan gyere jól ki a szituációból.

Szöllősi Gábor 2007.09.10. 09:03:30

Kedves Mária! Ez nagyon jó gondolat, csak sok tanácsadó pont az ellenkezőjét próbálja megcsinálni. Csak, én, én és én. Mert, én mindent tudok! Sajnos (vagy nem) nem tudhat, mindenki mindent, de törekedjünk erre! Nem? Legalább nagy meglepetés nem érhet minket!