Friss topikok

Marketing EXPRESSZ

NEM KELL TÖBB PÉNZT FELESLEGES MARKETING ESZKÖZÖKRE KÖLTENIE! A Marketing EXPRESSZ 12 hónapos programjával végigvezetjük Önt, és a vállalkozását a marketing tervezés lépésein. A program végére már csak olyan marketing eszközök lesznek “használatban” az Ön vállalkozásában, amelyek nem viszik a pénzt, hanem bevételt eredményeznek a vásárlók és a fizető ügyfelek által. Studio-B Marketing Kft.

Linkblog

Mínuszos vevőszerzés?

2008.01.07. 19:16 | dkny | 3 komment

Ön elgondolkodott már azon, hogy miért éri meg egy 1.990,-Forintos előfizetésért cserébe egy digitális fényképezőgépet adni, vagy egy negyedéves (4.000,-Ft) előfizetésért 5.900,-Forintos ajándékot adni?

Úgy látszik, hogy Magyarországon még mindig csak a multik mernek mínuszos vevőszerző kampányokat indítani.

Sajnos mi a kisvállalkozók célja: Bevételt, most és rögtön!

Pedig ha belegondolnának, hogy egy vevőt csak megszerezni kell, aztán csak jó kommunikációval folyamatosan eladni neki a termékeket.

Persze ha előfizetéses termékről van szó, akkor ez sokkal egyszerűbb, főleg ha ott van a hűségnyilatkozat. 2-3 hónap előfizetési díja általában fedezi a kezdő "csali" ajándékot, és a többi 10 vagy 20 hónap tiszta bevétel. Hát, nem megéri így gondolkodni?

De mit tehet egy kisvállalkozás?

Ugyanazokat a módszereket tudja alkalmazni, csak kisebb volumenben, mint a multinacionális cégek!

Egy multis példa, aztán jön a kisvállalati példa:

Egy irodai felszereléseket árusító multinál vásároltam decemberben, amikor fizetéskor a számla értékének a 30%-át (ezen nagyon meglepődtem) vásárlási utalvány formájában visszaadták! 30%? Meghülyültek volna? Nem! Ők úgy akcióztak, hogy bizonyos termékek árát 15-20 százalékkal megemelték az új évben, így a 30%-os kupon nem is ér annyit most, mint decemberben. De ezt ugyebár nem számolja ki minden vásárló.

Az Ön vásárlói nem lepődnének meg, ha az első vásárlásuk 10%-át kupon formájában megkapnák? DE IGEN, és nagy valószínűséggel fel is használnák azt!

Száz ember! 30 ingyen vásárolhat! 70 kitermeli a profitot! - > ez az amerikai trend!

Nyitásra odacsődítenek több száz embert, és az első 30-50 vásárló 50-100 dolláros keretig ingyen vásrolhat. Természetesen a hasznot a többi odacsődített ember termeli ki.

Persze valami hasonlóval itthon is próbálkoznak a multik, de miért csak a multik? Csak nekik lenne fontos a bevétel?

Egy kis ferenccvárosi lemezbolt csalija:

Egy ferencvárosi hanglemezbolt tulajdonosa csinálta azt, hogy vett az egyik nagykernél 200,-Forintért 2006-os maxi lemezeket! Ismert előadók lemezei voltak, csak nem a legújabbak. Tipikus outlet termékek voltak!

Minden vásárlót megajándékotott egy lemezzel, amelynek nagyon örültek az emberek, mert a maxik nagy sztárok lemezei voltak.

És, mennyibe is kerül egy maxi?

1.000 - 2.000,-Ft! Ha valaki akár csak egy maxit is vett, akkor is járt az ajándék. Persze azt nem kell tudniuk a vásárlóknak, hogy azok a lemezek eredetileg mennyibe kerültek!

Ön milyen módszerekkel szerzi új vásárlóit?

Szöllősi Gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpress.blog.hu/api/trackback/id/tr64288575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária 2008.01.08. 09:46:34

Kedves Gábor!

Egy kisvállalkozás soha ne próbálja meg a multis marketing trükköket alkalmazni, mert belebukik. A multi ugyanis évekig tudja finanszírozni azt, ha egy üzlete veszteséget termel valahol a keleti végeken, míg egy kicsi, helyi cég egy fél évig sem.

A multi pontosan addig alkalmazza a fentiekhez hasonló trükköket, amíg ki nem nyírta maga körül a kevéssé tőkeerős konkurenciát.

És még a látványos marketing mellett is bedob jónéhány olyan trükköt, amivel a saját vevőkörét károsítja. Ezeket mindenki ismeri, aki olvas Homárt.

És akkor még nem is beszéltünk arról, milyen terheket rak a magyar állam egy multira és mit rak ahhoz képest a saját kisvállalkozói nyakába. A feltételek korántsem és messze nem azonosak.

A kis cégeknek nem koppintani kell a multitól, hanem átgondolni, mi az, amiben ő a jobb, ő a gyorsabb, ő a rugalmasabb és azokat az erősségeket kell kihasználni és kommunikálni.

A szólóban kolbászoló kis cégek ideje egyébként is lejárt... csak azoknak van esélye, akik csatlakozni tudnak valamilyen hálózathoz és közös erővel, közös marketinggel, közös ötletekkel tudnak fennmaradni.

Szöllősi Gábor 2008.01.08. 14:00:33

"ő a jobb, ő a gyorsabb, ő a rugalmasabb és azokat az erősségeket kell kihasználni és kommunikálni" - ezzel teljes mérékben egytértek, de igen is vannak olyan kicsik, akiknél a nagyok átalakított stratégiája működik. Persze sokkal vékonyabb a pénztárca, de marketingre ugyanúgy szükség van.

És van a kicsik másik véglete, amit sok helyen látni. Nuku marketing, nuku vásárlásösztönzés, és mégis évekig működnek! És megélnek!

A hálózathoz való csatlakozás nekem azért nem tetszik, mert akkor már nem én diktálom az iramot, akkor már más dirigál! Aki vállalkozik, az nem erre vágyik! Nem?

Mária 2008.01.08. 14:38:05

A hálózathoz csatlakozás azért működik, mert nagyobb tételben, nagyobb ügyfélkörrel, okosabb stratégiával, nagyobb területi lefedettséggel és még számos plusz előnnyel tudnak működni.

Meg tudnak pl fizetni egy marketingest, ahelyett, hogy maguk barkácsolnának marketingtervet, meg tudnak fizetni egy jó céget, ahelyett, hogy maguk gányolnának honlapot, meg tudnak fizetni egy jó nyomdát, ahelyett, hogy fekete-fehérben sokszorosítanák a Wordben összerakott "szórólapot".

A nuku marketing, stb azoknál az egy-két személyes vállalkozásoknál működik, amelyeknek megvan a kialakult ügyfélkörük és nem is akarnak annál többet.

Mutass olyan kis céget, amelyik boldogan él (míg meg nem hal) a multik stratégiáját testre szabva :)))

Legjobb lenne valami saját példa, tapasztalat...