A napokban lett elegem a munkájukhoz nem értő sajtós munkatársakból. Több portál kapcsán is naponta 15-20 sajtóanyagot kapok, amelyet fel kellene használnom a munkám során. De sajnos nem tudok, sőt a minőség miatt van amikor nem is akarok.
A portálok szerkesztőjeként (és a többi szerkesztő is ezt csinálja) azokat az információkat helyezem előtérbe, amelyek a véleményem szerint fontosak az olvasóim számára. És itt jön képbe a sajtósok feladata. Ha azt szeretnék, hogy az ő anyaguk is hír legyen, akkor olyan közleményt, hírt küldjenek ki, amely használható is.
Nagyon szeretem, amikor prograajánlókat például excel táblázatban kapom, vagy olyan dokumentumban, amelyet nem tudok megnyitni! Mivel az időm jelentős részét azért marketinggel töltöm, így nincs időm (és energiám) arra, hogy órákat foglalkozzak azzal, hogy egy rossz sajtóanyagból szöveges anyagot csináljak.
A profi sajtósok tudják, hogy olyan szöveges anyagot kell küldeni, amelyből a szerkesztő kitudja vágni a fontos részt, és így 2-3 kattintással megtudja jelentetni az anyagot, még akkor is ha az mondjuk számára nem tűnt olyan fontosnak.
ÉS, hogy akkor miért jelenteti/jelentetem meg?
Azért mert így több anyag kerül az oldalra (a keresők szeretik az új infókat) és mert 20 másodperc alatt frissült a portál!
A közös cél megkívánná, hogy a sajtósok segítség a sajó munkáját. Remélem 1-2 ember változtatni fog a rossz szokásain, és használható anyagokat fog küldeni.
Még egy dolog: A jó anyag, több helyen is jelenik meg (ez tapasztalat)!
Szöllősi Gábor
Mini sajtós lecke...
2007.09.14. 14:50 | dkny | Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://kulturpress.blog.hu/api/trackback/id/tr95165398
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.