Ön elgondolkodott már azon, hogy miért éri meg egy 1.990,-Forintos előfizetésért cserébe egy digitális fényképezőgépet adni, vagy egy negyedéves (4.000,-Ft) előfizetésért 5.900,-Forintos ajándékot adni?
Úgy látszik, hogy Magyarországon még mindig csak a multik mernek mínuszos vevőszerző kampányokat indítani.
Sajnos mi a kisvállalkozók célja: Bevételt, most és rögtön!
Pedig ha belegondolnának, hogy egy vevőt csak megszerezni kell, aztán csak jó kommunikációval folyamatosan eladni neki a termékeket.
Persze ha előfizetéses termékről van szó, akkor ez sokkal egyszerűbb, főleg ha ott van a hűségnyilatkozat. 2-3 hónap előfizetési díja általában fedezi a kezdő "csali" ajándékot, és a többi 10 vagy 20 hónap tiszta bevétel. Hát, nem megéri így gondolkodni?
De mit tehet egy kisvállalkozás?
Ugyanazokat a módszereket tudja alkalmazni, csak kisebb volumenben, mint a multinacionális cégek!
Egy multis példa, aztán jön a kisvállalati példa:
Egy irodai felszereléseket árusító multinál vásároltam decemberben, amikor fizetéskor a számla értékének a 30%-át (ezen nagyon meglepődtem) vásárlási utalvány formájában visszaadták! 30%? Meghülyültek volna? Nem! Ők úgy akcióztak, hogy bizonyos termékek árát 15-20 százalékkal megemelték az új évben, így a 30%-os kupon nem is ér annyit most, mint decemberben. De ezt ugyebár nem számolja ki minden vásárló.
Az Ön vásárlói nem lepődnének meg, ha az első vásárlásuk 10%-át kupon formájában megkapnák? DE IGEN, és nagy valószínűséggel fel is használnák azt!
Száz ember! 30 ingyen vásárolhat! 70 kitermeli a profitot! - > ez az amerikai trend!
Nyitásra odacsődítenek több száz embert, és az első 30-50 vásárló 50-100 dolláros keretig ingyen vásrolhat. Természetesen a hasznot a többi odacsődített ember termeli ki.
Persze valami hasonlóval itthon is próbálkoznak a multik, de miért csak a multik? Csak nekik lenne fontos a bevétel?
Egy kis ferenccvárosi lemezbolt csalija:
Egy ferencvárosi hanglemezbolt tulajdonosa csinálta azt, hogy vett az egyik nagykernél 200,-Forintért 2006-os maxi lemezeket! Ismert előadók lemezei voltak, csak nem a legújabbak. Tipikus outlet termékek voltak!
Minden vásárlót megajándékotott egy lemezzel, amelynek nagyon örültek az emberek, mert a maxik nagy sztárok lemezei voltak.
És, mennyibe is kerül egy maxi?
1.000 - 2.000,-Ft! Ha valaki akár csak egy maxit is vett, akkor is járt az ajándék. Persze azt nem kell tudniuk a vásárlóknak, hogy azok a lemezek eredetileg mennyibe kerültek!
Ön milyen módszerekkel szerzi új vásárlóit?
Szöllősi Gábor