Nincs olyan nap, hogy ne szerepelnének a nonprofit szervezek a médiában és itt nem a pályázati pénzek lenyúlására gondolok!
Az 1% intézményének köszönhetően egyre több hasznos civil program valósul meg, de ez véleményem szerint még mindig nagyon kevés.
Itthon is egyre több olyan programmal találkozom, amelyben a kkv-k és a nonprofit szervezetek összefognak egy cél érdekében. Ha a vállalkozások sikerességét (profit törekvését) nézzük, akkor nem mindig a jó cél vezérli az embereket a civilekkel való együttműködésben, hanem a pozitív megítélés és a jó PR kiépítése (mert ugye a PR nem csak a közönségkapcsolatról szól)!
Persze ezt a civilek is tudják, de ha az adott cég tud segíteni, mondjuk anyagilag és a tevékenysége nem nem üti a szervezet tevékenységét, akkor ez nem is akkora gond!
Sajnos sok civil program terve nem jut el a kkv-k vezetőihez, pedig egy együttműködés nagy segítség lehet a vállalkozásoknak. Vegyük alapul csak azt, hogy ha egy közhasznú szervezetet támogatunk, akkor az adóalapunk szépen csökkenhet és még segítettünk is. Persze sokan ezt is üzletszerűen alkalmazzák.
Azt javaslom, ha valakinek módja van rá, akkor évente többször működjön együtt bizonyos szervezetekkel, amely általában nem jelent többlet munkát! Például megtörténik az adományozás, elkészül egy sajtóhír/fotó és év végén megkapjuk az adóalapcsökkentő igazolást!
A novemberi Marketing EXPRESSZ-ben egy tanulmány lesz olvasható a ügymarketinről (cause-related marketing) gyakorlati példákkal!
Segítsük együtt a civilek munkáját!
Szöllősi Gábor